Η εταιρεία

Στον Κόσμο του Ελαιοκομικού Τουρισμού

Στην Ελλάδα, οι ελαιοπαραγωγοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αναζήτηση εποχιακών εργατών, ενώ στην Ιταλία η κατάσταση παρουσιάζει διαφορετική εικόνα. Εκεί, πολλοί ελαιοπαραγωγοί έχουν ανακαλύψει μια πρωτότυπη πηγή εσόδων: τον ελαιοτουρισμό. Ένα ρεπορτάζ του Bloomberg αναδεικνύει αυτή την επιχειρηματική διαφοροποίηση που βοηθά τους αγρότες να αντιμετωπίσουν τη χασούρα από την φετινή μειωμένη σοδειά λόγω κλιματολογικών αλλαγών.

Συγκεκριμένα, η Maria Angela Macchia, ιδιοκτήτρια μιας αγροικίας στην Τοσκάνη, φιλοξενεί τουρίστες-εργάτες από διάφορα κράτη. Μέσω της οργάνωσης διακοπών Triptoscana, επισκέπτες μένουν στο αγρόκτημά της, βοηθούν στη συγκομιδή των ελιών, εξερευνούν την περιοχή και ανταμείβονται με ένα μπουκάλι λάδι. Η Macchia εκμεταλλεύεται τη δυνατότητα αυτή για να αντισταθμίσει τις φετινές χαμηλές πωλήσεις, ενώ οι επισκέπτες αποκτούν μια πρωτόγνωρη εμπειρία στην ελαιοκομία.

 

Η Ιταλία, χρησιμοποιώντας ένα νέο νόμο που επιτρέπει τη χρέωση εισιτηρίου για εκδηλώσεις που σχετίζονται με την παραγωγή λαδιού, προσπαθεί να προσελκύσει τουρίστες εκτός της περιόδου συγκομιδής. Εκδηλώσεις όπως συναυλίες, διαλογισμός, γιόγκα, και ποδηλασία στα ελαιόδεντρα προσφέρουν στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη εμπειρία, ενισχύοντας παράλληλα το προφίλ των παραγωγών λαδιού.

 

 

Ο ελαιοτουρισμός αποτελεί όχι μόνο εναλλακτική πηγή εσόδων για τους αγρότες, αλλά και έναν τρόπο να εκπαιδευτούν οι επισκέπτες στην αντιπροσωπευτική δουλειά πίσω από την παραγωγή ελαιόλαδου. Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι γεωργικοί τομείς μπορούν να εκμεταλλευτούν τον τουρισμό για την προώθηση της παραγωγής τους και τη δημιουργία βιώσιμων εσόδων.